Delovanje sistema

Mobilna aplikacija potrebuje dostop do interneta, zato preverite ali imate vključeno podatkovno povezavo na telefonu. Za nemoteno delovanje je potrebno aplikacijo redno posodabljati.

Če na postaji ni na voljo prostega stojala, zaklenite klasično kolo s ključavnico za zanko na priklopnem mestu oz. za zanko na zadnjem delu drugega kolesa ter potrdite vračilo na terminalu. Pametno kolo parkirate med dve zaklenjeni kolesi in ga zaklene s pritiskom ročice navzdol ključavnici okvirja pod sedežem. Najem pametnega kolesa se konča samodejno.

Aplikacija »nextbike« vam omogoča lažjo izposojo in vračilo kolesa ter rezervacijo kolesa v sistemu Nomago Bikes, saj si lahko kolo najamete tako, da slikate QR kodo označeno na kolesu ali izberete kolo na želeni postaji in izberete najem. Aplikacija vam omogoča tudi pregledovanje zasedenosti posameznih postaj v realnem času ter beleži vašo zgodovino najemov. Preko aplikacije lahko tudi urejate vaše osebne podatke in način plačila.

Klasičnemu kolesu (navadno in električno kolo) je priložena črna ključavnica za varno zaklepanje ali vračilo koles v primeru zasedenosti priklopnih mest na postaji – kodo za odklepanje prejmete ob najemu kolesa. V primeru zasedenosti priklopnih mest zaklenete kolo s priloženo ključavnico za zanko na priklopnem mestu ali na zanko na zadnjem blatniku drugega kolesa. Nato na terminalu sledite postopku vračila kolesa ali pa vrnete kolo prek mobilne aplikacije.

Nova generacija pametnih koles (navadno in električno kolo) je opremljena z elektronsko ključavnico, katero je potrebno zakleniti po vsakem najemu. V primeru zasedenosti priklopnih mest lahko parkirate pametno kolo med zaklenjena kolesa in ga zaklenete s pritiskom ročice navzdol na ključavnici okvirja pod sedežem. Najem se konča samodejno.

Da. Pri registraciji izberite državo in mesto, kjer boste najpogosteje uporabljali sistem, po aktivaciji uporabniškega računa pa so vam na voljo vsa kolesa v sistemu Nomago Bikes. Veljajo lokalni splošni pogoji in cenik. Mobilna aplikacija nextbike je na voljo brezplačno v trgovini Google Play in iStore.

Najem kolesa

Glej podstran “Kako deluje

Lahko, vendar je potrebno počakati vsaj 5 minut. Lahko pa si takoj najamete drugo prosto kolo.

Potem, ko se vam izpiše uspešen najem in šifra ključavnice na ekranu oz. na mobilni aplikaciji, imate tri minute časa, da si kolo tudi izposodite (ga povlečete iz priklopnega mesta oz. odklenete kolo s šifro – slednje v primeru, če najamete kolo, ki je priklenjeno s priloženo ključavnico ob drugo kolo oz. priklopno mesto). V primeru, da vam čas poteče, se kolo v stojalu ponovno zaklene. Isto kolo si nato lahko izposodite po nekaj minutah.

Plačila

Lahko. Potrebno je plačilo z gotovino na izbranih prodajnih mestih sistema:

  • »KolesCE« (NOMAGO AP Celje, Aškerčeva ulica 20, 3000 Celje in NOMAGO AP Slovenske Konjice, Liptovska 15, 3210 Slovenske Konjice);
  • »GO2GO« (Potovalna agencija NOMAGO, Kidričeva ulica 20, 5000 Nova Gorica);
  • »ZAnaprej« (NOMAGO AP Zagorje, Cesta zmage 4, 1410 Zagorje ob Savi).

V primeru prve registracije glej točko »Kako se lahko registriram oz. aktiviram svoj račun«.

Strošek registracije uporabnika v sistem preko pametnega telefona, spleta, na terminalu ali osebno na prodajnih mestih znaša 1 EUR (oz. po veljavnem ceniku),  ki pa je nato dodan kot dobroimetje na uporabniški računi in se bo porabil za stroške najema v prihodnosti.

Splošno

Da. Svojo brezstično kartico, ki jo že uporabljate za medkrajevni ali mestni prevoz, oziroma druge storitve IJPP lahko povežete s svojim uporabniškim računom sistema Nomago Bikes tako, da se oglasite na prodajnem mestu sistema:

  • »KolesCE« (NOMAGO AP Celje, Aškerčeva ulica 20, 3000 Celje in NOMAGO AP Slovenske Konjice, Liptovska 15, 3210 Slovenske Konjice);
  • »GO2GO« (Potovalna agencija NOMAGO, Kidričeva ulica 20, 5000 Nova Gorica);
  • »ZAnaprej« (NOMAGO AP Zagorje, Cesta zmage 4, 1410 Zagorje ob Savi).

Ali pa nam na e-poštni naslov bikes@nomago.si pošljete sporočilo in navedete vašo telefonsko številko s katero ste registrirani v sistem Nomago Bikes ter 17 mestno CUID številko kartice oz. posnetek vaše brezstične uporabniške kartice.

Z brezstično uporabniško kartico NomagoBikes si boste lahko enostavneje izposojali kolesa na terminalih ob kolesarskih postajah. Kartica je vezana na vaše ime in ni prenosljiva. Uporaba kartice, na kateri je naložen vaš uporabniški račun sistema NomagoBikes, je preprosta. Le približate jo terminalu na označenem mestu pod zaslonom ter počakate nekaj sekund, nato vpišete številko želenega kolesa in začnete najem.

Nova generacija pametnih koles omogoča tudi najem kolesa z brezstično uporabniško kartico preko pametnega blatnika. Kartico približamo čitalcu RFID na zadnjem blatniku kolesa, ki zazna kartico in sproži najem.

Sistem Nomago Bikes omogoča vračilo kolesa s pomočjo priložene ključavnice tudi, ko so vsa priklopna mesta na postaji polna. Če se zgodi, da so kolesa na postaji priklenjena s ključavnico na druga kolesa ali na zanko priklopnega mesta si to kolo lahko izposodite. S tem tudi pripomorete k boljši pretočnosti in normalnem delovanju sistema izposoje koles. Ko najamete klasično kolo prek terminala ali prek mobilne aplikacije, se vam izpiše koda za zaklepanje ključavnice kolesa. S kodo odklenete ključavnico in začnete najem. Ko najamete pametno kolo se ključavnica na okvirju pod sedežem kolesa odklene samodejno.

Z vašo PIN kodo se prijavite v vaš profil z mobilno aplikacijo »nextbike« ali preko spletne strani za sistem:

V vašem profilu lahko poleg stanja na računu in izbire naročnine vidite tudi zgodovino najemov koles ter spreminjate vaše osebne nastavitve ipd.

Skladno s splošnimi pogoji je minimalna starost za najem kolesa 14 let. Za vse uporabnike mlajše od 18 let potrebujemo tudi predhodno soglasje starša oz. zakonitega zastopnika/skrbnika za uporabo sistema Nomago Bikes. Soglasje staršev dobite na prodajnem mestu ali na spletu. Izpolnjeno in podpisano izjavo nam lahko posredujete na bikes@nomago.si.

V mobilni aplikaciji ali preko spletne strani lahko zahtevate novo PIN številko, ki vam bo poslana avtomatsko preko SMS sporočila. Lahko pa nam posredujete zahtevek na bikes@nomago.si ali pokličete naš center za pomoč uporabnikom na telefonsko številko +386 1 431 77 60 in vam bomo poslali novo PIN številko na mobilni telefon preko SMS sporočila.

Vse postaje so na voljo na našem zemljevidu.

  • Za najeme v sistemu »KolesCE« glejte podstran »Cenik«
  • Za najeme v sistemu »GO2GO« glejte podstran »Cenik«
  • Za najeme v sistemu »Zanaprej« glejte podstran »Cenik«
  • Za najeme v sistemu »Marina Portorož« glejte podstran »Cenik«

Vračilo kolesa

Vaše kolo NI PRAVILNO ODJAVLJENO. Klasično kolo je potrebno oddati v prosta priklopna mesta tako, da ga potisnete do konca, ko zaslišite pisk in zasveti zelena lučka na stojalu se najem zaključi.

Navadna kolesa se lahko vrne le v modro obarvana stojala za navadna kolesa, električna kolesa pa le v zeleno obarvana stojala za električna kolesa.

Pri vračilu pametnega kolesa v prosto priklopno mesto, pa je potrebno tudi potisniti navzdol ročico na ključavnici okvirja pod sedežem. Uspešno vračilo ponazorita zelena lučka in pisk. Najem se samodejno konča.

Glej tudi točko »Kako pravilno vrnem kolo«.

Navadno kolo z modro nalepko na zadnjem blatniku potisnemo v modro obarvano priklopno mesto oz. stojalo za navadna kolesa, električno kolo z zeleno nalepko pa potisnemo v zeleno obarvano priklopno mesto oz. stojalo za električna kolesa.

Pri vračilu klasičnega kolesa je potrebno OBVEZNO oddati kolo skladno z navodili na kolesu, v prosta elektromagnetna priklopna mesta na kolesarski postaji. Ko oddate kolo v prosto priklopno mesto, vam ni potrebno nič več urejati na terminalu ali aplikaciji, ker sistem sam avtomatsko uredi vračilo kolesa.

Samo v primeru, da so vsa priklopna mesta na postaji zasedena, uporabite priloženo ključavnico in šifro ključavnice, ki ste jo prejeli ob najemu kolesa na terminalu ali mobilni aplikaciji. Kolo priklenete ob drugo kolo (za zanko na zadnjem blatniku kolesa) ali pa ob priklopno mesto (za zanko na vrhu priklopnega mesta). Pri tem se morate OBVEZNO odjaviti ročno z mobilno aplikacijo ali pa sledite postopku vračila na terminalu. V primeru težav lahko to uredi tudi center za pomoč uporabnikom na telefonski številki +386 1 431 77 60.

Pri vračilu pametnega kolesa je potrebno OBVEZNO oddati kolo skladno z navodili na kolesu v prosta elektromagnetna priklopna mesta na kolesarski postaji. Ko oddate kolo v prosto priklopno mesto, je potrebno potisniti navzdol ročico na elektronski ključavnici, ki se nahaja pod sedežem. Uspešno vračilo ponazorita zelena lučka in pisk. Najem se samodejno konča.

V primeru, da so vsa priklopna mesta na tej postaji zasedena, je potrebno pametno kolo parkirati med dve zaklenjeni kolesi in ga zakleniti s pritiskom ročice elektronske ključavnice navzdol. Najem se konča samodejno.

Navodila za pravilno vračilo kolesa lahko najdete tudi na podstrani »Kako deluje«